Reklamacje
Składanie i obsługa reklamacji w Biurze Maklerskim Banku Millennium S.A. - informacje praktyczne
1. Reklamacja powinna być złożona przez Klienta niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności budzących zastrzeżenia, co przyspieszy rozpatrzenie zgłoszenia.
2. Zgłoszenie reklamacyjne należy uzupełnić o dane pozwalające na identyfikację osoby składającej reklamację oraz wszystkie istotne informacje, które ułatwią analizę sytuacji, np. data i kwota transakcji, rachunek na którym transakcje zostały wykonane, a także dokładny opis problemu.
3. Reklamacje mogą być składane:
- 1) w formie pisemnej:
- a) osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Biura Maklerskiego Banku Millennium S.A. lub w Placówce Banku Millennium SA obsługującej Klienta w charakterze agenta Biura Maklerskiego Banku Millennium S.A.:
b) listownie na adres Biura Maklerskiego ul. Żaryna 2a, 02-593 Warszawa, z dopiskiem Reklamacje,
c) za pośrednictwem e-Promak Plus (dotyczy Klientów, którzy zawarli umowę umożliwiającą składanie dyspozycji za pośrednictwem e-Promak Plus),
2) w formie ustnej: - a) podczas wizyty w Punkcie Obsługi Klienta Biura Maklerskiego Banku Millennium S.A. lub w Placówce Banku Millennium SA obsługującej Klienta w charakterze agenta Biura Maklerskiego Banku Millennium S.A. – do protokołu przyjęcia reklamacji sporządzanego przez pracownika Biura Maklerskiego lub Banku,
b) za pośrednictwem telefonu na nr: +48 (22) 598 26 87; +48 801 601 601.
4. Biuro Maklerskie udziela odpowiedzi na reklamację w możliwe najkrótszym terminie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem.
5. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa w pkt 4, Biuro Maklerskie powiadamia o przyczynach opóźnienia i okolicznościach wymagających dodatkowych wyjaśnień niezbędnych dla rozpatrzenia reklamacji oraz określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi na reklamację, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
6. W przypadku nieudzielania przez Biuro Maklerskie odpowiedzi na reklamację złożoną przez Klienta będącego osobą fizyczną (konsument), w terminie o którym mowa w pkt 4 lub 5, reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą Klienta.
7. Biuro Maklerskie udziela odpowiedzi na reklamację w postaci papierowej (listownie) lub na wniosek Klienta pocztą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail.
8. Klient będący konsumentem, może po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego w drodze postępowania pozasądowego, na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Ubezpieczonych.
9. Klient może, w celu rozstrzygnięcia sporu wystąpić z powództwem do właściwego miejscowo sądu powszechnego.
10. Klient będący konsumentem, może w zakresie ochrony swoich interesów i praw zwrócić się o pomoc prawną do Miejskiego bądź Powiatowego Rzecznika Konsumenta.
11. W zakresie zarządzania reklamacjami Millennium Biuro Maklerskie SA podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.